Blogg

Årets juledans!

Få med deg folket i stua og bli med på ei oppkvikkende 6 minutters økt for å vekke muskelfibrene til live!

Idéen bak denne treningsvideoen var å lage et hefte med økter man kan utføre på en bar flekk på stuegulvet eller hotellrommet, uten spesielt utstyr. Vi valgte likevel å lage 4 av øktene med kettlebell, mens 8 av øktene er kun med kroppsvekt.

Noe av det vi liker best med HIIT-trening er at det er utrolig anvendelig for oss med en uforutsigbar hverdag. Reiser du fra hotell til hotell eller har smårollinger hjemme som stadig ønsker din oppmerksomhet så er det kjekt å ha muligheten til å trene kjapt og plutselig!
HIIT-trening gir deg korte og intensive økter, her på 4-6 minutter. Har du tid og energi til overs kan du ta flere økter på rappen, men med bare én økt har du fått satt igang blodpumpa og kan kjenne på de positive effektene.

Denne treningsformen har fått rettet søkelyset mot seg det siste året, og det viser seg at denne treningsmetoden er effektiv for å blant annet øke kondisen og forbrenningen. Vi har selv testet denne treningsformen og merker godt at kroppen blir lettere og raskere!

Har du ikke prøvd det før, så hiv deg med på ei økt nå!
Du kan tilpasse øvelsene etter dagsformen, i tillegg går øvelsene på tid som lar deg tilpasse intensiteten. Varm opp før du starter, jogg på stedet og lag sirkler med armer og ankler!

Dette er en av øktene i en serie av 12 HIIT (High intensity intervall training) økter vi lanserer på nyåret.